امیر: می خواستم بدونم در حال حاضر که من بک لینک معتبری تقریبا اصلا ندارم آیا شروع کردن با این سایت ها واسم بهترین کار هست؟ یا بهتر هست اول با سایت های معمولی تر شروع کنم و بعد از دیدن نتیجه با سایت های قوی تر این کار رو جلو ببرم؟
من قطعا میخوام هر دو کار رو انجام بدم. ولی اگر بدونم اون کار تاثیر بهتری میگذاره، که اول گوگل با توجه به اون سایت ها معمولی تر یه اعتبار اولیه به سایتم بده. بعد دوباره با سایت های قوی تر این کار رو ادامه بدم و دوباره از مزایاش بهره بگیرم، ترجیح میدم اون کار رو بکنم.
شما از اول قوی کار کنی بهتره عزیز، چون سایت های خیلی سطح پایین بعدا مشکل ساز میشن! البته اگر میخوای سفید کار کنی!
امیر: اگر در هر سایت یک مقاله جدید بزاریم بهتره یا یک مقاله ثابت رو در چندین سایت؟
شریفی: پیشنهاد بنده این هست که در هر سایت یه مقاله جدید بزارید که بازخوردش خیلی خیلی بهتره مقالات هم حتما تالیفی باشه.
یاسر: سلام. هر رپورتاژ حداکثر چند کلمه می تونه باشه؟ چند لینک فالو می شه داخلش قرار داد؟
رضا: دامین آتوریتی رپورتاژ حتما بايد تو سايتي گذاشته بشه كه
بالاتر از سايت خودمون داره تا تاثير گذار باشه؟
سیامک: البته در سئو خسته نشید ها ، مداوم ادامه دهید ان شاءالله نتیجه خوب زود میگیرید
شغل من آژانس مسافرتی هست در کار ما رقابت به شدت بالاست
و هر روز در حال جنگ هستیم برای سئو
برای همین عرض میکنم که مداوم ادامه دهید ، یکی از فاکتورهای مهم گوگل زنده بودن سایت هست که میشه مداوم و منظم کار کردن روی سایت، لینکها و مطالب و مقاله ها
شریفی: دوستان توضیحی در مورد رپورتاژ آگهی بدم خدمتتون رپورتاژاگهی باعث افزایش اعتبار وب سایتتان در موتور های جستمو میشه البته این تاثیر هر اندازه تعداد سایت ها بیشتر باشه بیشتر خواهد بود
سیامک: اکثر دوستان و بخصوص من برای افزایش رتبه سایت که لینک میدهد به وب سایت از رپورتاژ استفاده میکنیم (بک لینک مناسب)
و هرچه سایت با ارزش تر و مهم تر باشد بک لینک برگشتی از نظر گوگل معتبر تر و با امتیاز بیشتر برای سایت آگهی دهنده در نظر گرفته میشود
ولی برای سئو سایت و رفتن بالاتر در سرچ گوگل باید تعداد بالایی از این نوع کارها انجام شود و مثلا با 10 یا 15 تا برای رسیدن به صفحه اول گوگل کافی نیست
روی این حساب گفتم
ولی اگر هدف شما در رپورتاژ تبلیغات کارتان و برند سازی باشد خوب مسلما یکیش هم جواب میدهد
آرمان: من هم با شما کاملا موافقم
آرمان: محتوا از بک لینک خیلی مهمتر هست. یه وبلاگ ساده گاهی اوقات یک سایت با کلی بک لینک رو شکست میده
زاواش خانی: همه چی بستگی به مجموع فاکتور ها کیفیت لینک ها مرتبط بودن صفحه و.... داره
کلماتی مثل طراحی سایت و سئو و یا تور هیچ وقت با محتوا و لینک ضعیف بالا نمیان
مهران: آيا نيازه موضوع سايت آگهي دهنده با سايتي كه تقاضاي آگهي داده مرتبط باشه تو سئو تاثيري داره ؟
سامان: اگر تعداد بک لینک های با موضوع نا مرتبط زیاد بشن سایت پنالتی می گیره که باید کارهای زیادی از جمله حذف لینک و بی اعتبار کردنشون رو انجام بدید.وگرنه کلا اعتبار فاکتور بک لینم برای وبسایتتون پایین میاد.من تا یکی دو صفحه افت رتبه هم دیدم در این مورد
مهران: مثلا چندتا ؟ يعني تا يه تعدادي تاثير مثبت داره و از اونجا به بعد تاثير منفي ؟
سامان: بیشتر از تعداد ٬ روند رشد تعداد برای گوگل مهمه.نباید یکباره تعداد زیادی مثلا ۱۰۰۰۰۰ تا بک لینک در یکی دو ماه دریافت کنید
مهران: نمیشه تعداد گفت ، سئو حدود 200 فاکتور دارد که خیلی ها شم هنوز حتی اساتید ایران نمیدانند و برخی هم هنوز در سایتهای ایرانی فعال نشده از طرف گوگل
من سایتهایی رو دیدم که با چیزهایی که باید انجام نشود وگرنه جریمه دارد ، انجام میدهند و سالهاست که بالاهستند
و سایتهایی را هم دیدم که با رعایت همه مسایل هم بالا هستند
در واقع رسیدن به سه لینک اول فوت و فن عجیبی داره...
ولی با دوستانی که فرمودند محتوا و لینک سازی مناسب کاملا موافقم
و البته یکسری ریزه کاریهایی که من وقتی از همکارانم که در لینکهای بالا هستند انجام دادند در تعجبم که چه خوب عمل کرده
سیامک: ولی یکی از بهترین راههای تحقیق این هست که در گوگل کلمات کلیدی رقباتون در صنف خودتون که بالا هستند رو سرچ کنید و از کار آنها الگو بگیرید ، از طراحی و استراتژیشون تا جاهایی که لینک دارند
شریفی: اگر لینک ها از سایت هایی با قدرت کمتر باشه مطمئنا تاثیر سوئی میزارند اما اغلب سئو کار ها برای اینکه لینکهاتون ارزشمند باشه رپورتاژ رو پیشنهاد میکنن البته رپورتاژ در سایت های ارزشمند نه بی ارزش که هم ماندگاریش مادام العمره و اینکه ارزش لینک ها بالاست